tisdag 23 november 2010

Dagen hittills

Den korta versionen:
Vaknade, åkte med buss till Jeppis. Hade sen zonterapi i skolan och har just slutat.

Den långa versionen:
Vaknade av väckarklockan som ringde 05:15. Mitt humör var sådär och ögonlocken hade svårt att hållas uppe. Packade det sista av vad jag skulle ha med mej till Jeppis och blev sedan skjutsad till bussen. Väl på plats i bussen försökte jag sova men det var svårt när personen bakom mej luktade svett blandat med alkohol och personen framför mej hade på lampan ovanför för att kunna läsa Vasabladet. Efter att ha hållt andan ungefär till Oravais somnade jag faktiskt. Det blev dock inte så lång tupplur eftersom små söta lågstadiebarn var lite högljudda några bänkar fram och hade kärleksbekymmer: "Men ja vill ju sitt me dej, vaför vill int du sitt me mej, vaför sitter du allti me han?"

Utanför skolan hoppade jag av bussen och tackade för mej. Skoldagen flöt på som vanligt och vi gick igenom zonterapin lite grundligare om hur man kan hitta både fysiska och psykiska besvär genom zonterapi.

Nu har jag just kommit hem och sitter och dricker glögg och förbereder mej mentalt för kvällens mördar-pass på gymmet med Jeija.