fredag 17 juni 2011

Fredag

Började dagen med att öppna på Lady Line = väckning kl 5:00. Efter jobbet åkte jag iväg till Carpelan Cosmetics för att handla lite smått och gott som jag behöver till min lilla salong som jag öppnar på Lady Line. Blev sommarens/hösten nya lacker som var jättefina och lite fler trevliga färger som jag fastnade för. Fördelen med att ha eget är ju att det är fritt fram att köpa det jag tycker är fint och som jag tror kommer bli populära. Efter att ha varit en vända till Kvevlax träffade jag Jennie på stan och satt och pratade om alltmöjligt.

På måndag kommer jag antagligen "registrera" företaget eller vad det nu heter. Så jag kommer alltså att jobba på Lady Line som kosmetolog nu också och inte bara i reception. Ska bli jätteroligt. Sen från och med augusti hyr jag även in mej på Skönhetspunkten en del dagar i veckan eftersom Sanna bara jobbar 50 % där just nu. Mycket att tänka på och vet t.ex  inte riktigt ännu vilken ansiktsvårdsserie som jag skall satsa på men på tisdag ska jag iaf på Murad-skolning så får hoppas jag blir klokare då och kanske fastnar för den serien. Vem vet. Och bara en sån sak som att skaffa en bankkortsläsare måste jag fundera på och ta redan på varifrån jag skaffar en sån.

Skulle vara skönt att vara ledig nu men nepp, imorgon gör jag 2 festsminkningar på Salong Peter&Jina. Sen hämtar jag Robin från bussen och mot kvällen blir det kalas hos Nina. På söndag borde jag kanske flytta lite möbler till lägenheten i Vasa centrum.

                  Smink till ett projekt för ett bra tag sedan