fredag 12 april 2013

Detta sysslar jag med just nu

Jag undrar när jag senast hunnit sätta mej ner i soffan på kvällen och bara slappa framför tv:n. Det är mycket på gång just nu och den aningen stressiga vardagen har börjat påverka sömnen också - jag har svårt att varva ner på kvällarna när jag har saker som ska göras enda fram tills jag går och lägger mej. Skulle gärna vilja ha några timmar på kvällarna att varva ner innan jag ska sova men det är sällan jag hinner med det.

Så vad är det jag sysslar med som upptar min tid? Till att börja med är det rätt mycket med sminkör-jobbet på Yle just nu. Vi har långa inspelningsdagar på Strömsö, ett nytt barnprogram som drar igång där allt först ska planeras hur karaktärerna ska se ut och sen förstås genomföras inför varje inspelning, program som Utmanad och Gårdshuset och till sist också Nyheterna som varje dag ska fixas. Sen att pussla ihop sminktiderna till alla dessa program så att jag som ensam sminkör på Yle hinner med alla är en konst ska ni veta!

Utöver detta har jag även min lilla salong på LadyLine där jag gör kosmetologbehandlingar. För att hinna med det blir det att klämma in tider där genast jag har någon ledig lucka mellan sminkningarna på yle. På LadyLine jobbar jag även vissa kvällar.

Träningen tar också mycket tid. En timme på morgonen och en timme under dagen/ på kvällen tränar jag för att komma iform till fitnesstävlingarna på hösten. Att göra iordning maten tar också tid.

De små, få stunder som skulle kunna vara lediga fylls ofta med klippningar hemma (eftersom jag är frisör också). Och för att inte glömma - bloggandet, svara på kommentarer och mail (ni som skickar mail, det tar en stund ibland att få svar men jag svarar så fort jag hinner, samma med kommentarer här).

Så det är vad jag håller på med om dagarna just nu. Jag kommer att börja prioritera min egen tid mera för i längden fungerar det inte att gå alla till mötes med klippningar osv. Jag är en sån person som har svårt att säga nej. Det ska jag bli bättre på!

Förresten, brorsan tävlar imorgon!!! Jag kommer vara backstage och hjälpa till. Så spännande!!!