söndag 23 februari 2014

Kost och träning under resan

Min tävling är om 7 veckor och jag sticker iväg på en 2 veckors resa. Första tanken när jag hörde om resan var att jag inte skulle kunna komma med i och med att tävlingen var så nära. Sen började jag fundera. Om jag nu ändå var jag än befinner mej ska gå på tävlingsdiet och träna, varför inte göra det bland palmer och sol, utan jobb att tänka på och bara sköta om mej själv, sova ut ordentligt om nätterna, läsa mentala peppande böcker under ett parasoll och känna sand under fötterna?

Vi kommer att bo på ett ställe med kök och gym - jag kommer alltså kunna laga min egen mat och träna precis som jag skulle gjort hemma. Jag tror det kommer gå hur bra som helst och jag tror jag till och med kommer lyckas ännu bättre där än hemma i Finland. Samtidigt ska jag unna mej massage ofta och helt enkelt bara rå om mej själv. 

Vad jag har förstått det kommer det finnas ett stort varuhus i närheten med all den mat jag behöver handla. Med mej kommer jag också att ta med protein ifall om. Dessa portionspåsar kommer väl till hands:


När vi var på Seychellerna förra året hade jag sällskap av Robins mamma under morgonträningarna så det hoppas jag att få även denna gång! Och styrketräningspassen kör jag med Robin, han är  lika träningsgalen som jag (men morgonträning kommer jag inte få upp honom ur sängen till).

Hur blir det med restauranger och frukostbuffén då? På frukosten tror jag det kommer finnas gott om alternativ som jag kan äta. Ägg, gröt/havregryn, grönsaker, frukter, nötter, frön. Och så en kopp kaffe på det i morgonsolen så kommer det kännas hur bra som helst.

Jag har ett fuskmål i veckan som jag äter under dieten (förutsatt att formen går åt rätt håll), så visst kommer jag någon gång kunna följa med ut och äta. Men jag ser inga problem med att stanna på hotellet och äta min egen mat, det behöver ju inte påverka mitt resesällskap annat än att jag inte umgås med dem en timme på kvällen.

Jag tycker faktiskt det ska bli riktigt intressant att se hur det går. Kommer jag ha cravings efter pannkaka, nutella och grädde på frukosten? Kommer jag förstöra hela dieten och falla för frestelser? Kommer det finnas att köpa den mat jag vill? Kommer jag orka träna i värmen? Finns alla gymredskap jag behöver? 

Vi får se! Nu åker vi!