söndag 9 juli 2017

Testar kosttillskott för veganer


I samarbete med My Protein fick jag möjlighet att testa dessa produkter som också lämpar sig för veganer. Riktigt bra produkter både till innehåll och smak!

Vegan Blend i smaken Chocolate Smooth Flavour är ett proteinpulver med 22g protein per portion som du blandar med vatten eller någon typ av mjölk (mandelmjölk, sojamjölk t.ex) och dricker som en proteinshake. Smaken är riktigt bra vilket är överraskande då det är gjort på ärtproteinisolat, risprotein och hampaprotein som kan ha en speciell smak. Godaste vegan proteinpulvret jag smakat! Jag brukar använda denna då jag gör en hälsosam glass genom att mixa frusen banan. Jag lägger i en halv skopa så får jag lite extra protein i glassen samt att det ger en riktigt god chokladsmak!

Organic Raw Bar i smak av Acaibär har en fräsch och lite sötsyrlig smak av bär. Denna beskrivs som "1 av dina 5 om dagen" av frukt och grönt och ger näring och energi. Jag skulle klassa den mer som just en energibar eller mellanmålsbar och inte proteinbar eftersom den inte ger nämnvärt med protein (3g per bar) och mest kolhydrater. Ger 141 kcal per bar och är rätt så små till storlek så när man vill ha något smått och gott att tugga på som inte ger så mycket kalorier så passar denna perfekt.

Vegan Protein Bar Chocolate, Cashew & Orange Flavour är supergod! En riktig favorit för mig! Den har konsistensen som en kladdig brownie eller kaka och har en riktigt god choklad-apelsin smak.  Innehållet är också bra, varje bar ger dig 12 gram protein vilket jag tycker är riktigt bra för en proteinbar i den lilla storleken. Ett enkelt sätt för veganer att få i sig extra protein vilket är bra eftersom det kan vara klurigt ibland att få proteinintaget tillräckligt högt då man utesluter animaliskt protein. Kalorier per bar är 231 kcal.

Organic Maca Powder har jag inte riktigt forskat i hur man använder men ska tydligen vara en så kallas "superfood" med bl.a kalcium, B2,  C-vitamin och B6.  Jag brukar lägga i någon matsked i smoothies och det fungerar utmärkt.