tisdag 26 april 2011

Göteborg dag 2

Idag var jag första dagen på salongen Hudterapeuten. Niklas och Cecci var snälla och visade vart jag skulle gå och vilken spårvagn jag skulle ta. Fanny och Violetta som jobbar på salongen var riktigt trevliga och det finns massor av intressanta behandlingar och produkter att lära sig så jag tror det kommer bli en mycket givande praktik.


Idag har jag bara bekantat mig med salongen och produkterna. Var bara några timmar idag eftersom det inte fanns så mycket att göra. När jag kom hem gick Cecci och jag på en lång promenad genom slottsskogen. Vädret var underbart vackert och på stora gräsmattor fanns massor av människor som hade picknick, spelade gitarr, grillade osv. När man följde stigarna var det som ett slags zoo med pingviner, älgar, sälar, hästar, får och andra djur. Överallt fanns människor som motionerade eller bara satt på en bänk och läste en bok. Underbar plats!


Fotograf: Peter Svennson

"Med nordiska raser som stomme vill Slottsskogen lära både barn och vuxna mer om de djur vi har omkring oss. Allt från älg och hjort, till gutefår och knubbsäl, liksom gäss och gotlandsruss finns i djurparken som för övrigt är öppen året runt och avgiftsfri"


Sälarna matas dagligen kl. 14. Foto: Kate Kärrberg