onsdag 27 april 2011

Göteborg dag 3

Började klockan 12 idag men vaknade av mig själv runt halv 9 och gick på en halvtimmes power-walk med Cecci före frukost. Lite kallare idag än det varit de andra dagarna men vi får hoppas sommarvärmen dyker upp igen. Men jag ska inte klaga för kallt är det ju inte!

Har sovit som en stock varje natt här hos brorsan även om jag sovit på soffan. Men det är bekvämt och jag har sovt tungt och inte ens vaknat när Niklas kommit hem sent om kvällarna och knackat på dörren, bullrat i köket, gått i duschen osv.

Idag har jag lärt mig lite mera om kassasystemet och ordnat lite i skyltfönsret. Har också vaxat ben och axiller på en kund och har fått hem massa prover med krämer och rengöringar så att jag får testa och lära mig mera om de produkter som vi använder på salongen.

Denna bild finns på salongens hemsida där det står om vilka behandlingar jag gör (och för 50% dessutom). Se så bulliga, glada kinder jag har!



Lite mera bilder från salongen:



När jag kom hem idag gjorde jag i ordning en stor kycklingsallad. Ena halvan har jag nyss ätit och andra halvan packar jag med i en liten lunchlåda tills imorgon. Oj så duktig jag är. För att inte tala om hur bra jag blivit på att åka spårvagn och hitta i Göteborg nu! Tänk vad stolt man kan känna sig bara av små saker i vardagen. Som Robin Sharma säger: "Ju mer du vågar, desto starkare blir du. Utmana dig själv"