måndag 9 maj 2011

Dag 15 i Göteborg

Idag har jag färgat fransar och bryn, plyckat bryn och gjort helkroppsmassage. Kunderna var riktigt nöjda! Min arbetshandledare hade pratat med min lärare idag och hon hade gett mig riktigt goda betyg vilket alltid är roligt att höra!

Jag har inte hunnit få hemlängtan ännu och tror inte jag hinner få det förrän jag åker hem. Att vara här två veckor till känns som lagom lång tid. Jag brukar tänka att det är bäst att njuta av var man är nu. Ofta har vi ju en tendens att vara missnöjda, längta till något annat och glömma att leva här och nu. Har man en dag utan program och man bara ligger på soffan längtar man till dagar där det är mycket som händer och mycket att göra. Har man mycket att göra längtar man till att ligga på soffan och inte göra någonting. Är man i skolan längtar man till att få ledigt men är man ledig kan man längta till att få umgås med klasskompisarna igen. När jag åker hem kommer jag att sakna Göteborg så jag tänker inte förstöra denna tid här genom att sitta och längta hem. Nej, lev livet till fullo varje dag och njut.

Sen finns det många personer jag saknar och som det ska bli väldigt kul att träffa igen. Men det finns mycket positivt i att sakna. Hur ska man kunna veta vad människor verkligen betyder för en om man inte får chansen att se vilket tomrum de lämnar när man är ifrån varandra.