onsdag 19 december 2012

Svar på era frågor

Gör du ögonfransförlängningar på Lady Line?
Nej, tyvärr gör jag inte det. Gör bara färgning av ögonfransar

Hej! Jag älskar din blogg och har en fråga till dig.. Hur ska jag träna bröst hemma? Tacksam för svar!
Hejsan och tack för kommentaren! Bröst hemma utan vikter tränar du med armhävningar. Har du ett par hantlar och en passlig bänk hemma så kan du göra mer övningar, t.ex hantelpress och flyes.



Flyes
Hantelpress
varifrån är tröjan? länge sökt en sådan.. men alla är så fruktansvärt dyra
Vet inte exakt varifrån denna tröja är, tror faktiskt jag stulit den av syrran! Men jag har nästan likadan svart träningströja från Gina Tricot, titta där om du inte vill lägga ut alltför mycket pengar :)


Hej Camilla! Är det möjligt att få köpa ett presentkort på någon behandling som du gör på Lady Line? Får man i sådana fall köpa det i Lady Lines reception eller?
Hejsan! Absolut är det möjligt! Det är bara att gå in till Lady Line och köpa. :)

Hej, kan du tips om nå bra böcker, smink, hår, välmående, träning, kost osv
Hejsan! joodå, har hela bokhyllan full med just såna! 
Träningsböcker: "Styrketräning - en anatomisk guide", "The Jennifer Nicole Lee Fitness Model Diet"
Kost: "The Jennifer Nicole Lee Fun Fit FoodieCookbook", "Sockerbomben"
Välmående/mental träning: "Vem gråter vid min grav", " Pippi Power" och Mia Törnbloms böcker
Skönhet: Böcker av Kevin Aucoin, "Confession of a beauty editor", "Skönhetsbibeln"

Hej Camilla! Jag skulle vilja färga mina ögonbryn men vet inte alls hur ljusa eller mörka. Har blont hår och lite grå aktiga bryn så tycker att det skär sig helt. Några tips? :)
Hejsan! Ifall du har en kall nyans på håret tycker jag det inte alls gör något med gråaktiga bryn, hur snyggt som helst! Men om du har mera en varm blond ton kan det löna sig att färga. Ofta kan det räcka med att ha en ljusbrun färg på (t.ex från Refectocil, finns i de flesta större butiker). Det brukar ge en lite varmare nyans utan att brynen för den skull blir för mörka :) Och vill man ha mörkare är det bara att ha på färgen en längre stund. Men börja alltid med ha på en kort tid, ungefär en minut. Man kan alltid lägga på igen om man vill ha mer färg. Det är alltid lättare att lägga till färg än att få bort ifall det blir för mörkt!

Hej! hur gör du för att få så fin volym i håret
Hejsan! Jag använder volymaster och så tuperar jag. Sen har jag också i clip-on löshår. Ofta svänger jag till håret  litegrann med plattången så att det inte ligger alldeles platt ner.