torsdag 5 december 2013

Four Sigma - Instant Maitake

Har ju som jag tidigare skrev provat några naturliga produkter från Four Sigma. Nu när det börjar vara dags att skärpa till kosten i och med att tävlingarna närmar sig passar det riktigt bra med Instant Maitake. Ska fortsätta använda den regelbundet nu under diet för att se om jag märker några effekter. Här kommer lite info om den:



Vilka effekter har Instant Maitake?
- Sänker blodsockernivån och ökar insulinproduktionen som bryter ner socker
- Minskar blodfetter och sänker blodtrycket
- Hjälper till vid viktnedgång eller att behålla vikten
- Innehåller beta-glukan som stärker immunförsvaret och tillsammans med läkesvamparna Chaga och Cordyceps byggs immunförsvaret upp
- Innehåller också tulsi (främjar tillväxten av hälsosamma bakterier i kroppen), Ingefära (förbättrar matsmältningen och minskar uppblåst mage) och Nypon (riktigt med c-vitamin)



Användning och smak
Jag använder det som ett helt vanligt te och blandar pulvret med varmt vatten. Vill man ha en mildare smak kan man blanda med större mängd vatten. Den passar också bra i t.ex smoothies. Smaken tycker jag är riktigt fräsch och god. Lite skogs-smak på något vis. Man känner också en sötare smak från stevia som den är sötad med så även om man är van att ha socker i sitt te så behövs det inte läggas till något socker tycker jag. Sen har vi alla olika smak, även om jag tycker smaken är riktigt god så finns det säkert de som inte gillar den. Då kan man som sagt blanda i smoothies eller späda ut med mera vatten.