måndag 30 december 2013

Mitt år 2013 januari-mars

Hej på er kära läsare! Här har jag inte varit så aktiv under julen, har mest ägnat tiden till mina nära och kära och att sitta framför datorn har inte alls lockat. Men nu börjar rutinerna igen och förhoppningsvis kommer då också motivationen för bloggandet tillbaka!

De flesta bloggar har skrivit om året 2013. För mej var det ett av de mest händelserika åren och jag tänkte även jag göra en liten sammanfattning av året som gått:

Januari
Förberedelserna för fitnesstävlingarna var i full gång även om vi inte gjort det officiellt ännu. Syrran och jag hade gott om tid på oss, vi skulle tävla först på hösten hade vi bestämt. 

För min käre bror däremot började tävlingarna närma sig. 


Sara och jag gjorde modelljobb för Noolan


Februari

Även om Sara och jag bestämt oss redan sommar/hösten 2012 att vi skulle tävla i Bikini Fitness år 2013 gjorde vi det officiellt först i februari. För en gångs skull lärde jag mej att tacka nej till choklad och godsaker, även om chokladskålen stod mitt framför min näsa.



Roberts diet hade kört igång på allvar 


Jag gjorde en photoshoot med Jonas Udd och smycken från Salkari


Efter morgonträningarna hann jag inte alltid i lugn och ro äta min frukost så morgongröten fick följa med till jobbet. Tog också en sväng till Helsingfors för att gå igenom lite övningar på gymmet med Anna Virmajoki. 


Åkte iväg till Seychellerna med pojkvän + hans familj och njöt av sol, bad, träning och läsning bredvid poolen






Beställde mina tävlingsskor och började öva posering

Mars

I början av mars var jag fortfarande i Seychellerna och njöt av solen


När jag kom hem gjorde jag brorsan sällskap om morgnarna under morgoncardion


Och jag fortsatte äta min favoritgröt efter cardion


Köpte min första Celsius och blev förälskad i den


Skaffade flickvänspoäng när jag överlät lägenheten till sambon och Toffe som skulle ut och festa. Själv bodde jag hemma i Solf den natten.



För mej fortsatte träningen som vanligt


Brosan blev smalare i ansiktet och vi kallade det "sovmorgon" när vi gjorde cardio kl 7:30 istället för 6:30


Robin, jag, Sara och Jonas stack iväg till Daytona i Florida. Sara och jag träffade våra coacher och tränade tillsammans med dem ca 3-4 gånger om dagen och så kollade vi på "Battle on the beach"-tävlingen som passligt nog ordnades på vårat hotell



Morgoncardion gjorde vi längs stranden. 


fortsättning följer.....