söndag 9 november 2014

Min pappa

Idag ska vi fira min pappa, det är han värd!

Min pappa är en genomsnäll och varmhjärtad pappa som alltid tänker på andra före sig själv. Han bryr sig inte om senaste tekniken och lyxprylar. Han är nöjd när han får gå i skogen, jaga och kolla om det kommit djurspår i snön om vintrarna eller bara vara ett med naturen. 

Han är alltid ärlig och man vet att det han säger så menar han. Och det värmer om hjärtat när man märker att han är så stolt över oss, hans familj. Jag skulle inte klandra om en far inte hade gillat att se sina söner och döttrar tävla i annorlunda grenar som bodybuilding och bikini fitness, men min pappa stöttar till 100%! Där står han i publiken varje gång och ropar, hejar och vinkar. Även om han är en hårt arbetande husbyggare med eget företag och sällan tar ledigt så är han alltid på plats när det gäller våra tävlingar. Och det uppskattar jag mycket! Och även om han inte själv tränar på gym köper han ofta hem fitnesstidningar ifall vi skulle synas i något hörn av tidningen och så att han kan följa med vad som händer i fitnessvärlden. 

Jag är stolt över min pappa och tycker han är en fantastisk person. Han kanske inte alltid är den som pratar mest eller hörs mest, men hans små gester visar så tydligt hur mycket han bryr sig. T.ex när man kommer och hälsar på till Solf och ska åka hemåt kan plötsligt bilen vara tvättad och genomstädad och när jag kom hem från Kanada mötte han mej på flygplatsen med blommor. Han gör hela tiden små saker som visar hur mycket han bryr sig.

Idag är det hans dag och jag hoppas att han förstår hur mycket vi uppskattar honom! Grattis på farsdagen pappa!