söndag 8 augusti 2010

Nystart

Snart börjar skolan igen. En vecka har jag på mej nu att njuta av sommarlov. För en vecka sedan kändes det som att jag inte alls var redo för nya tag med skolan och för byte av miljö men nu börjar jag faktiskt tycka att det känns helt okej.

Jag gillar ändå hösten rätt mycket. Det är då som jag funderar och planerar vilka roliga saker jag ska fylla mina dagar med och vad som ska rensas bort. Det är också då jag kommer igång ordentligt med rutiner och mår som bäst. Jag känner mej redan ivrig att anmäla mej till några arbiskurser. Ifjol blev det mental träning. Vad blir det i år? Kanske en matlagningskurs, föreläsningar om kost och hälsa eller kanske jag går en kurs där jag lär mej att skruva med bilar som jag vara nära på att anmäla mej till förra gången.

Visst, det kommer att bli konstigt att bo ensam och vakna upp ensam varje morgon. Men jag brukar trivas rätt bra efter en stund. Jag stiger alltid upp i tid och jag tycker om mina ensamma morgonstunder när jag sitter i fotöljen och dricker te och tittar ut genom fönstret samtidigt som jag går igenom dagen i mitt huvud. Det är också under hösten jag kommer igång med att ta hand om mej själv och se över vilka mål jag har, både långsiktiga och dagliga. Ett dagligt mål kan t.ex vara så enkelt som "Idag ska jag skratta mycket".

Denna höst kommer nog bli riktigt bra tror jag och jag hoppas jag håller uppe mitt glada humör så länge som möjligt och ser det positiva i saker och ting.