söndag 5 maj 2013

Dissar - SmartSubbs BURN

Provade denna fettförbrännare en tid:


SmartSupps BURN är ett säkert och effektivt tillskott som hjälper dig genom dieten! Tillverkat i Sverige!
  • Reducerad trötthet (niacin och koffein)
  • Ökad uppmärksamhet (koffein)
  • Bevarande av normal ämnesomsättning och normala blodsockernivåer (krom)
Burn är ett kosttillskott innehållande B-vitaminer, krom, koffein (99 mg/kapsel) och växtbaserade ämnen.
 Burn är tillverkad I Sverige och innehåller endast vitaminer, mineraler, örter och kryddor som är tillåtna i kosttillskott. Förutom koffein och B vitaminer som verkar uppiggande innehåller Burn heta kryddor (peppar, kanel och ingefära) samt örter som är rika på flavaner och adaptogener.
Rekommenderad daglig dosering: 1-2 kapslar/dag.


Vad tyckte jag?
Antingen är den mycket stark eller också är jag känslig mot något ämne som finns i, men jag upptäckte att jag fick mystiska små utslag på magen av denna när jag tränade! Varje gång jag svettades började det klia och jag undrade länge vad det berodde på. Jag slutade med denna och utslagen försvann. För att vara på säkra sidan att det verkligen var denna som orsakade utslagen provade jag en dag igen att använda - och visst kom utslagen tillbaka. Fick också en brännande känsla i halsen, antagligen av de starka kryddorna. 

Resultatmässigt kan jag inte säga så mycket eftersom jag inte hann använda den så länge. Visst minskade jag fettmassa under denna tid men det berodde nog snarare på dieten och träningen. Dessutom istället för att bli pigg och taggad inför träning blev jag bara distraherad av kliande mage och brännande hals, vilket försämrade träningen. Så nej, dessa passade inte mej! 

Är just nu på gång med att prova Swiss Clinics fettförbrännare Swissdiet med mildare innehåll som t.ex grapefrukt, grönt te, äppelcidervinäger. Återkommer med vad jag tyckt om den!