söndag 19 maj 2013

Söndag = formcheck!

Jag brukar ha söndagen som formchecks-dag. Då ställer jag mej på Tanita-vågen, tar mina progressbilder och skickar till coachen och mäter bl.a midjemått. Allt för att kunna följa med och se så det går åt rätt håll och så att kost och träning fungerar som det ska. Skulle det inte göra det kan jag meddela det till coachen som ser över mitt schema.

Jag väljer att göra det på söndag eftersom då hålls motivationen hela veckan ut. Det hjälper mej att inte falla för frestelser på fredag och lördag kväll. Igår var vi ett gäng som såg på Eurovisionen och det fanns pajer, chipspåsar, choklad, nötter, godis.. allt! Men det gick bra, jag hade med mej min egen mat och faktiskt så skulle det aldrig ens fallit mej in att ta en liten chokladbit. Har jag bestämt mej så har jag bestämt mej och det är härligt att vakna varje morgon och känna att man lyckats komma en bit längre fram mot målet än att gå några steg bakåt som man skulle gjort om man fallit för sina cravings. 

Veckan har gått mycket bra med tränings och kost. Midjemåttet står dock stilla nu. Har ännu inte kollat fettprocenten om den sjunkit men jag känner på mej att allt är rätt samma som föregående vecka. 

Och en liten "spännarbild" på det: