torsdag 19 juni 2014

Torsdagsbabbel

Såg någon på direktsändningen av Strömsö? Synd att inte bastun hann bli färdig under direktsändningen men vilken kväll alltså, så grymt kul att få vara med om det! Mina arbetskamrater på Yle är så otroligt härliga och även om jag jobbade till klockan 1 på natten blev jag aldrig trött eller rastlös med så trevliga människor runt mej.

Så mycket sömn blev det inte i natt eftersom klockan ringde 6:00 och det bara var att stiga upp och köra ett morgoncardiopass. Tävling närmar sig och jag har kört igång alldeles för sent med tävlingsförberedelser, det börjar bli ont om tid. Men vi får bara hoppas att jag lyckas komma i scenform i tid. 

Idag har det varit barnprogram och nyheterna som spelats in. Lite peruker som ska läggas på plats och sen vanligt skönhetssmink till nyhetsankaren. Har också jobbat på andra företaget, Trifinity Training, så åkte iväg till kontoret mellan yle-jobben och träffade mina syskon och arbetskollegor Sara och Robert. 

Just nu känner jag mej pirrig, förväntansfull och otroligt glad.  Att arbeta med sin hobby och kunna försörja sig på det är så härligt. Jag förundras över hur fantastiskt livet när man väl inser att man kan göra precis vad man vill och skapa den framtid man önskar. Vi möter alla motgångar som vi inte kan göra något åt, javisst. Men på det stora hela är det ingen annan än du själv som kan styra över ditt liv, ändra på saker och ting du inte trivs med och uppfylla dina drömmar.