onsdag 31 mars 2010

Bli guldkornsletare

"Hela världen är en rad underverk men vi är så vana att se dem att vi kallar dem vardag"

Börja leta guldkorn i vardagen så blir dagen mycket roligare. Fundera helt enkelt på allt du gjort bra och njut av de små sakerna i livet som solen som skiner eller tanten på stan som ler mot dej när du går förbi.

Mina guldkorn denna vackra dag:
- Det gick riktigt bra att köra bil idag och parkera fastän jag är lite ovan
- När jag kom till Strömsö fick jag beröm för gårdagens smink och hår
- Det gick riktigt bra med stylingen idag också
- En person jag sminkade idag visade sig göra en del filmer och ville ha mitt nummer för sminkjobb i kommande filmer
- Jag hade glömt mitt bankkort hemma och hade inte mycket pengar i plånboken till födelsedagspresenten men när jag kom till Dressman visade det sig att dem hade massor av kläder nedsatta i pris (skjorta som kostat 49 euro var nedsatt till 10 euro)
- Hittade en söt lapp när jag kom till Yle på Brändö "till dej, du får ta en godis ö buusfredag" stod det med barnhandstil och så fanns det godis på lappen.
- Solen sken så fint idag
- Gick bra på salongen
- var rolig att vara till Sundom och hälsa på Christians mamma och pappa