onsdag 7 juli 2010

Humlebiten

Vi hade just kommit hem från Bergö och skulle bara via Näset och titta till Christians båt när det hände. Jag gick längs bryggan och beundrade det fina vädret, satte mej sedan i bilen och börjar plötsligt känna att det svider till ordentligt på ena skinkan. Trodde först att jag satt mej på en nål med tanke på hur ont det gjorde så satte mej upp och kände efter. Då hör jag ett surrande ljud och förstår att jag blivit ordentligt biten av en humla. Inte så konstigt med tanke på att stackaren mosats flera sekunder.

Jag hoppar i panik ut ur bilen och letar genom mina byxor samtidigt som Christian försöker förstå varför jag springer med rumpan bar runt bilen och skriker. Märker sen att den sitter kvar på sätet säkert lite omtumlad efter händelsen. Så kan det gå när man inte ser sig för var man sätter sig ner.