torsdag 30 augusti 2012

Parasailing i Bali

Sitter och tittar igenom gamla bilder och märker att det är mycket som jag inte lagt upp från Bali ännu. Här är när vi var på parasailing. Jag blev övertalad att komma med endast eftersom jag trodde att man satt två stycken och att Robin inte kunde åka utan att ha någon med sig. Sen visade det sig att man skulle åka en i gången och då var ju allt redan betalat och klart så det fanns ingen återvändo. Glad att jag åkte? Ja. Skulle jag göra det igen: Njaa.  Trodde seriöst att jag skulle ramla ner i vattnet, trassla in mej i alla linor och sen bli uppäten av hajar. Men det gick ju bra till slut!

Och instruktionerna för hur man skulle göra när man landar var ju inte de bästa på deras knaggliga engelska så hela färden satt man ju och funderade hur i hela världen man skulle klara att landa på stranden och inte i vattnet: "When I wave blue flag, pull blue, stop when I do this, pull harder when I do this, pull pink side when I wave flag, yes, understand yes? Bye bye!"