lördag 11 augusti 2012

Smink avklarat

Blev 5 st sminkningar idag. Två brudar och tre andra. Det blir ganska tungt att stå och sminka i ett mellan 9:00 och 14:00 men jätteroligt var det också och alla var nöjda. Eftersom sminkning är det jag gillar mest går tiden så snabbt. Jag är så fokuserad på det jag håller på med att jag inte tänker på något annat. Det är så mycket med smink som är intressant, så mycket att ta i beaktande: Vilken ögonform? Varma eller kalla färger? Är ögonen nära eller långt ifrån varandra? Stora eller små ögon? Vilken ansiktsform? 

Det är så roligt hur mycket man kan göra med ljus och skugga. Skugga ställen som du vill ska dras innåt, highligta ställen som du vill ska dras utåt/uppåt. Och färger, oj vad jag älskar när färger fungerar perfekt ihop. Som idag med ena kunden som hade riktigt chokladbruna ögon. Hela ansiktet blev så harmoniskt med koppar och guldtoner på ögonen och klara rosa läppar och rosigt rouge. 

Jag skulle kunna fortsätta i evigheter om allt jag gillar med att sminka men jag ska inte tråka ut er mera om detta. 

Nu har jag ledigt en hel vecka, halleluja. Första lediga veckan denna sommar!