torsdag 22 november 2012

Hårsprayet


"Perfekt styling med naturråvaror. Ekologisk hårspray som ger naturlig stadga, volym och glans. Färglöst hennaextrakt, jojobaolja och mandelolja skyddar mot yttre påverkan. I praktisk sprayflaska - utan drivgas. "

Så vad tyckte jag om hårsprayet?
Till en början när man sprayar ger det en lite "blöt" känsla men så fort det torkat ger det mycket bra stadga! Passar speciellt bra för mej med långt hår t.ex till att fixa pannluggen, hålla allt hår på plats i hästsvansen osv. Vet inte riktigt hur väl det passar korta spretiga frisyrer som behöver en helt annan stadga men jag tyckte det höll bra. 

Det negativa är doften. Jag som inte är doftkänslig har inget emot doften och kan nästan tycka att den doftar gott även om doften är mycket stark och kanske lite "tantig". Men någon som är mycket känslig mot dofter ska nog hålla sig borta från denna.

Överlag tycker jag det var ett hållbart, bra hårspray som jag säkert komma köpa flera gånger för att inte irritera hår och hårbotten med massor av kemikalier.