lördag 5 januari 2013

Elf - Eye Lips Face

För en tid sedan beställde jag smink från märket Elf. Det blev en rätt stor hög med smink eftersom det är superbilligt! En del har frågat om sminket och jag tror jag inte riktigt gett något riktigt svar. Vad tyckte jag? Löns det att satsa på?

Vissa produkter är riktigt bra, andra produkter var sådär. Därför tänkte jag göra en "hiss- och diss"-lista på vad som löns att satsa på och vad som var mindre bra:

DISS (inte fullt så nöjd):


Hypershine Lip Gloss

Själva färgen och läppglanset i sig är det inte så mycket fel på men det är minimalt med läppglans i hylsan. Först ska man vrida om den bakre delen så att läppglanset knuffans fram till penseln och när man väl vridit och vridit tills smeten nått penseln och ser hur lite det faktiskt är så känner man sig lite lurad för det såg mycket mera ut på bilden. MEN, priset är väldigt billigt (1-2€) så man kan inte vänta sig så mycket och väldigt bra ifall man vill ha ett lager med olika färger men inte vill lägga ut en förmögenhet på det. Själv tog jag nästan en i varje färg.

All Over Cover Stick

Känns mest fet och ohälsosam för huden och täcker inte så bra heller.

All Over Colour Stick

Hylsan sönder när jag fick den. Färgen inte så fräsch och fin som på bilden heller. Väldigt tjock och fet, får känslan att den kan täppa till porerna.
 

HISS! (nöjd med dessa)

Foundation Brush och Concealer Brush





Dessa var de enda två pensalrna jag beställde och jag var väldigt nöjd med dem. Mycket nyfiken hur de andra penslarna är när dessa två var så bra. Med tanke på hur dyra sminkpenslar annars är vore det ju väldigt bra med billigare BRA penslar. 

Clarifying Pressed Powder

Clarifying Pressed Powder

Jag beställde några av dessa i olika färger. Jag använder dem inte som valigt puder över hela ansiktet utan som skuggning till ansiktet, fungerar finfint! Ett mörkare puder under kindben, vid hårfästet i pannan om man som mej har rätt stor panna, under hakan/käkarna för att få finare linje och gömma eventuella dubbelhakor. Ett ljusare puder funkar som highligt ovanpå kindben, ögonbrynsben, under ögonen. Också bra om man gjort sin makeup och tycker man blivit lite väl blek - bara att ta en mörkare färg av detta puder och lätt borsta över hela ansiktet med en stor puderborste.


Super Glossy Lip Shine

Denna gång en ordentlig storlek och ser inte lika billig ut som de andra läppglansen. Ger lagom med färg, inte så jättemycket pigment så passar bra för den som inte vill ha alltför mycket färg . Enda negativa är att den innehåller små små glitterkorn som inte riktigt är i min smak men de syns knappt så det stör inte så mycket.



Long Wear Lip Liner


Pennor tycker jag att det är onödigt att köpa dyra märken av. De billigare brukar fungera precis lika bra! De från Elf var inget undantag. 

Lipstick

Läppstift kan man inte ja för många av! Beställde nästan en av varje färg av dessa och de ger mycket bra pigment och är riktigt snygga. Det negativa är den klena hylsan så det kan haka upp sig litegrann och om man trycker väldigt mycket med läppstiftet mot läpparna när man målar så blir läppstiftet snett och börjar skava i mot kanten på hylsan. Men annars bra!