tisdag 22 januari 2013

Visualisering

Har senaste året slarvat otroligt med min mentala träning. Den fysiska träningen har stått mer och mer i fokus, vilket förståss också är bra. Men bristen på den mentala biten har gjort mej ofokuserad, stressad och gett mej en känsla av att mina mål är suddiga. Jag vet precis vart jag strävar men glömmer att prioritera det som tar mej framåt. Idag bestämde jag mej för att ta tag i mina gamla rutiner. Klockan ringde 5.30, jag kokade en kopp grönt te och tände några ljus. Tog mej sen tid att läsa i lugn och ro i mina kloka, visa böcker som jag samlat på mej under åren och tog mej tid att visualisera dagen precis som jag vill ha den. Just att visualisera är något som vi gör hela tiden utan att vi märker det. Vi spelar upp bilder i vårat huvud om saker som komma skall och blir vi medvetna om detta besitter vi en otroligt makt över att styra hur vi vill att våra liv ska bli. Det är ingen slump att man blir frisk FÖRE man tagit sin medicin eftersom man i tanken redan ställt in sig på att bli frisk av medicinen utan att man ens hunnit ta den ännu. Prova också att tänka dej att du biter i en sur citron. Visst ökar saliven och det ryser lite lätt på tungan? Du kontrollerar så mycket bara av de bilder du visualiserar. Spelar du endast upp negativa bilder är det inte konstigt om du blir sjuk, deppig och trött. Dina bilder har tagit dej dit.

Boken "Tankens makt" köpte jag igår och den är mycket intressant! Det passar bra att börja dagen med att läsa några rader i den!