torsdag 21 mars 2013

Celsius

Mitt 24-pack med celsius har anlänt (och alla andra tusen produkter jag beställt, visar mera av dem sen).  Jag blev glatt överraskad över en sak.  Jag har under kvällen känt ett enormt sug efter sötsaker och har hela kvällen övervägd om jag ska eller inte ska blanda nån god halvhälsosam chokladproteinsmet (som jag antagligen skulle överäta av). Medan jag satt och brottades med mina tankar provsmakade jag en celsius. Efter halva burken märkte jag - jag är ju inte ens sugen på något sött längre! Halleluja! Fick en värmande härlig känsla av Celsius och sötsugen försvann och jag har knappt varit hungrig på hela kvällen. Visst, Celsius finns faktiskt inte alls på mitt kostschema. Men om det såhär enkelt tar bort mitt sötsug och hindrar mej från att vräka i mej onyttigheter när suget slår till så är det värt det! Sockerfri med 7 olika vitaminer, krom, grönt te, ingefära, guarana osv kan ju inte vara helt fel. Sen innehåller den ju en hel del koffein och uppiggande ämnen så kanske inget man egentligen ska dricka på kvällen. 

Smaken "Vilda bär" med kolsyra valde jag. Mycket gott!