tisdag 18 september 2012

Kärlek på Bali

Dessa bilder från Bali har jag också glömt att visa er. Vi fick en helt underbar överraskning av Robins pappa mot slutet av våran Bali-vistelse. Tror bestämt det är en av de bästa stunderna i mitt liv och ett oförglömligt fint minne:

En morgon blev vi tillsagda att packa ihop våra väskor och byta rum. Men inte till vilket rum som helst, vi flyttade in till finaste, största rummet - Honeymoon Suiten. Där hade vi egen liten pool och daybed ute på vår terass.






På kvällen när det hade blivit mörkt gick vi till stranden, där hade vi en romantisk fyra rätters middag som väntade på oss. Vi fick blommor runt halsen och kunde knappt tro våra ögon när vi såg hur vackert allt var ordnat. På stranden fanns ett vackert bord med ljus runtom och där fick vi sitta ensamma i lugn och ro medan vi njöt av maten och ljudet från havet. Många gånger satt jag och tänkte hur obeskrivligt allt var. Att sitta där på en vacker vit strand på Bali med någon som man tycker så mycket om.  





Mätta och belåtna efter en underbar middag återvände vi till vår Honeymoon suit, tände lite ljus och svalkade oss i poolen. 



Och såhär skrev jag i min dagbok:
"Jag undrar hur man ska kunna beskriva denna upplevelse till någon som inte var med. Hur ska man kunna förklara den varma havsdoften, det porlande ljudet från poolen, den härliga känslan. Jag är så tacksam för allt. För resan, för maten, för äventyren. Jag hade aldrig trott att jag skulle få uppleva något sånthär. Bali är en underbar plats att stilla sitt sinne från funderingar om morgondagen, att vid varje andetag njuta av den friska luften och en plats att ladda upp med ny energi. Här under solens strålar finns inga bekymmer. Jag tänker inte så mycket, jag försöker bara ta in allt och njuta. Närvara med alla sinnen. Tankar om det som varit eller det som skall komma byts ut mot att bara finnas till. Idag, i denna stund, just nu."