måndag 24 september 2012

Möte med stylisten

Idag har varit en mycket spännande och intressant dag. Idag jobbade jag nämligen med en stylist för "Uutiset" på Yle.  Han hade med sig en hel bunt med kläder och gemensamt kom vi fram till hurudan hårstyling och smink som jag ska börja göra till nyhetsankarna. Det var riktigt lärorikt och också en liten egoboost eftersom han var mycket nöjd med min insats. Han hade  många tips och ideér om vilka färger som passar osv. Imorgon fortsätter vi med fler nyhetsankare. 

Nu börjar allvaret och jag står på egna med på Yle-jobbet där ansvaret för att pussla ihop sminktider, planera smink och hår och utföra sminkningarna är helt och hållet mitt. Lite skrämmande i början men det känns också så otroligt roligt! Och även om man inte "får" skryta om sig själv så måste jag säga att jag är en smula stolt över att ha fått detta förtroende. 
Det kommer bli ett intressant år!