torsdag 6 juni 2013

Mer okej att säga att någon är "för smal"?

Fick denna kommentar idag:
"du var så söt när du var rundare också Camilla! Du är för smal nu!"


Det verkar idag vara så enkelt att säga till någon att hon/han är för smal. Om vi vänder på det lite och vi säger jag skulle ha gått upp i vikt och kommentaren hade varit "du var snyggare när du var smalare, du är för tjock nu!" Hade det varit okej? Nej, antagligen inte. Men på något sätt är det lättare att säga till någon som man enligt egna mått mätt tycker är för smal.

Min personliga åsikt är att man ska vara försiktig med att högt bedömma andra människors utseende och liv. Vi har alla vår egen åsikt om vad som är sött, snyggt, fult, för smalt, för tjockt, rätt och fel men jag tycker man kan hålla de tankarna för sig själv och istället för att hitta fel hos andra låta de egna tankarna och värdringarna spegla sitt eget liv. Ingen männska ska behöva anpassa sig efter vad någon annan tycker och tänker om en, man ska se ut precis som man vill och leva precis som man vill. Det är då vi är som lyckligast.

(Och som en liten parentes - det spelar inte så stor roll om jag var söt eller inte när jag antagligen hade blivit sjuk om jag fortsatt äta allt socker och ohälsosam mat jag åt då jag var som störst.)