fredag 24 januari 2014

Live your dreams

Är helt otroligt taggad inför dagen! Nu kör jag och resten av trilling-gänget äntligen igång med Personal Trainer-utbildningen! Snart ska jag hämta upp brorsan och så kör vi till Norrvalla. Sara har de första lektionerna till godo då hon är utbildad fysioterapeut så hon kommer inte med riktigt ännu. Skulle varit roligt att ha henne med idag men det blir kul med en "Robert+Camilla" - dag också! Och att lära oss mera inom ett ämne som vi alla brinner så mycke för!

När jag bestämmer mej för något så då gör jag det. När jag började på kosmetologutbildningen var mitt mål efter den 3-åriga utbildningen att jag skulle ha toppbetyg i alla ämnen. Och visst fullföljde jag det målet. Nu blir målet att gå ut denna utbildning också med grymma betyg och bli en riktigt duktig Personlig Tränare!



Hur går det med tävlingsdieten då? Det går helt okej tycker jag! Funderade länge (och funderar ibland fortfarande) om jag kommer hinna komma i tävlingsform innan 13 april. Jag har nu ungefär 11 veckor på mej och det är bara under de senaste 2-3 veckorna som jag faktiskt skärpt mej ordentligt med kosten. Tog länge innan jag riktigt kom igång. Bilden nedan beskriver rätt bra mitt tankesätt efter julen, haha.



 Saker och ting har iallafall hänt och vågen står på runt -4kg sen julen. Inte direkt några muskelkonturer ännu men de kommer väl småningom. Efter ett snack med coachen och de peppande orden "If you stay focused you WILL be ready in 12 weeks, no doubt" så känns det iallafall som att det är möjligt. Nu borde jag bara ta tag i poseringsträningen också som helt och hållet lämnat bort sen jag sist tävlade. 

Nåja, nu ska jag packa min 6-pack bag med dagens måltider och åka iväg. Fick en fråga om jag är nöjd med den och OM jag är alltså! Supersnygg och superbra!