torsdag 2 januari 2014

Mitt år 2013 - april

I början av april var vi fortfarande i Florida där vi hade det så otroligt roligt.  Grabbarna slappade på stranden, shoppade, drack favorit-ölen (som jag inte minns namnet på) och åt gott medan Sara och jag tog promenader längs stranden, tränade vid Bombshell headquarters och förstås solade och slappade emellanåt vi också. 











När jag kom hem var det mycket jobb och det var inte det lättaste att klämma in träningarna, matförberedelserna och poseringsträningar också. Men allt går om man vill!


Roberts debut-dag hade äntligen kommit och med gott humör åkte vi allihopa till Helsingfors för att heja på honom. Jag fick den stora äran att hjälpa honom backstage och så fixade jag den bruna färgen på kroppen. Eftersom jag inte hade någon erfarenhet sen tidigare av att måla på färgen tog det sin tid. 

Efter att han kammat hem femte platsen var jag riktigt, riktigt stolt och han var så duktig och självsäker på scenen! Efteråt firade vi på Rax med alltför mycket pizza och glass!







Roberts tävling hade gjort mej ännu mera motiverad och jag övade mina poseringar så ofta jag hann och hittade på egna recept istället för morgongröten som jag tröttnat på. Så det blev goda kakor och bullar istället med i princip samma innehåll som morgongröten.



Men visst började jag känna mej trött ibland. Speciellt när jag behövde stiga upp så tidigt för att hinna med allt. Men motivationen var det nästan aldrig något fel på, var riktigt taggad på att tävla!

Fortsättning följer...