måndag 22 september 2014

Cheatday efter tävling

En update om tävlingsdagen kommer senare idag!

Kvällen efter tävling samt dagen efter blev det en hel del frossande i godsaker. Jag säger ständigt till mina atleter och under föreläsningar att man INTE ska frossa efter en tävling även om det känns lockande eftersom kroppen inte alls är van med den typen av mat och mängd. Om jag lever som jag lär? Nja! Visst är jag helt och hållet medveten om vad som sker med kroppen men eftersom jag bara äääälskar allt sött och gott brukar jag ändå äta vad jag vill och sen får jag skylla mej själv när kroppen mår som den mår. Jag njuter av varje tugga och äter det som jag saknat mest - choklad, kladdkaka och bröd. Så söndagen blev en heldags kalas men på måndagen var det back to basics igen och cardio gjordes på morgonen och tävlingsdieten fortsatte. Så jag föregår kanske inte med så gott exempel men får ta mitt straff när jag var svullen och flera kg tyngre halva början av veckan. Nu känns dock formen i topptrim och motivationen är skyhög! 3 veckor till nästa tävling!