onsdag 10 september 2014

Helgens kostkurs

Jag har alltid något inplanerat på helgerna, så även denna. Detta är också orsaken till att jag inte hunnit blogga. Vardagarna är fyllda med jobb (ibland 12h om dagen) och så ska jag hinna träna mina träningspass, öva poseringen, förbereda för tävlingen (hjälp, 4 dagar kvar!!) och få lite mat och sömn där emellan. Det har varit mycket på gång nu så hoppas ni haft överseende. NU tänkte jag dock göra ett försök att prioritera bloggen lite mera! Bra va?

Nåja, som sagt. Helgerna fylls med mycket spännande aktiviteter. Denna helg var det kostutbildning och det var otroligt intressant. Vi fick lära oss den senaste forskningen. Visste du t.ex att sötningsmedel inte är farligt, kaffe inte är vätskedrivande och dessutom hälsosamt, c-vitamin som många använder nu i förkylningstider lätt kan överdoseras, vi behöver ej vara rädda för så mycket e-ämnen som vi tror, man kan inte vara beroende av socker (som med nikotion) utan bara av en vanan/njutningen så en massage eller ett träningspass kan fungera lika bra! Vi fick lära oss massor av intressant under de ca 10h om dagen vi hade fredag till söndag.



På lunchpausen passade vi på att köra något träningspass. Det var dock mest Sara och Robert som tränade, jag själv var snorig och krasslig. Men det är som tur bättre nu!