söndag 28 september 2014

Mina skönhetsmorgonrutiner

Träningen och kosten är förstås det som har störst betydelse mot bikini fitness scenen men det där lilla extra finputset för att få fram den bästa figuren, vacker hud och ett extra glow lägger jag också stor vikt på. Därför har jag en hel del knep och dagliga rutiner under tävlingsförberedelser och tänkte det kanske vore intressant för er att ta del av några av dessa.

På morgonen efter min morgoncardio peelar jag hela kroppen med en skrubbvante för att få bort döda hudceller och få igång blodcirkulationen.

 
Efter detta smörjer jag in mej med Vichy Cellu Destock som är en uppstramande cellulitkräm. Visst tror jag inte på mirakel med sådana produkter men både Sara och jag tycker oss se skillnad efter att vi använt den och den känns riktigt härlig att smörja in sig med. Finns bl.a på Vasa Centralapotek, där köpte jag min.
Under dagens lopp dricker jag te som jag gjort själv av torkade björkblad och som har en renande och vätskedrivande verkan. Björkbladen är det Alexandra på Strömsö som torkat och tagit med åt mej, världens sötaste tjej!



Som kosttillskott testar jag nu en ny spännande produkt från Swiss Clinic som heter Swiss Beauty Pearls och som innehåller:
  • Havtorn (fruktolja) – Rik på Vitamin C som bidrar till vacker hy
  • Omega 7 – Hjälper till att reparera och återställa huden till sitt normala skick
  • Omega 3 – Bidrar till ökad rörlighet i kroppens leder samt ett starkt och välmående hår
  • Omega 2 – Även kallat ”Squalene”, bidrar till mjuk och smidig hud
  • Vitamin A – Underhåller och förbättrar din huds tillstånd
  • Vitamin E – Skyddar kroppens celler från oxidativ stress och angrepp från fria radikaler 

  • http://www.swissclinic.se/sv/artiklar/skonhetskost/swiss-beauty-pearls.html?utm_source=camillaback&utm_medium=blogg&utm_term=bp&utm_campaign=bloggbp
    Dessa hittar ni här

    Som sagt är det träningen och kosten som är det viktigaste men inom Bikini Fitness så bedöms helheten och hud, hår, naglar, smink osv har mycket stor inverkan så därför gillar jag att pyssla om mej med i stil med dessa rutiner. Har fler små tips och trix som jag kan dela med mej av om ni är intresserade! =)