måndag 5 mars 2012

Bali del 1 - resan dit

Först åkte vi flyg till Helsingfors och stannade där en natt på ett trivsamt Hilton-hotell riktigt nära flygfältet.


Eftersom vi dagen efter skulle sitta i flyg i 12 timmar hade Robin och jag som plan att vara uppe hela natten så att vi skulle vara så trötta att vi sen sover hela flygresan.


Redan efter några timmars vakande började ögonen falla fast.  Klockan 6:30 skulle vi gå på frukost och jag kämpade och kämpade med att hålla mig vaken. Det gick bra fram till 6:00, då slocknade jag i några minuter. Vaknade av kamerans klickande, Robin var förstås framme med kameran just då.


Efter frukosten satt vi på flyget påväg till Frankfurt

Trötta efter att inte ha sovit på ett dygn men glada och förväntansfulla inför resan


På flygfältet i Frankfurt. Mjukiskläder ska man ha när man sitter så länge i flyg!

Iväg till Kuala Lumpur. Denna flygresa varade runt 12 timmar. Robin beundrar sin nyinköpta klocka som han köpte i Frankfurt och hoppas bli trött av lite whiskey.


Framme vid flygfältet i Kuala Lumpur. Den långa flygresan gick bra.

Äntligen framme i Bali! Detta härliga hotellrum hade Robin och jag:



Och det bästa av allt:


Så började äntligen den efterlängtade semestern i Bali som kom att bli ett underbart minne för resten av livet.