måndag 26 mars 2012

Funderingar måndag 26.3

Idag har jag förutom tränat gjort lite ansiktsbehandlingar och manikyr på Ladyline. Alltid lika roligt med nöjda och glada kunder. Att jobba som kosmetolog (och frisör) har lärt mig väldigt mycket. Alla människor är olika och det är mycket givande att varje dag få träffa nya personligheter och lära sig att bemöta alla på bästa sätt. När jag var en blyg liten 14-årig tjej hade jag aldrig kunnat tänka mig hur mycket jag faktiskt skulle uppskatta alla dessa möten med människor.

När jag gick kurser inom mental träning tyckte jag undervisaren hade ett bra sätt att lära sig uppskatta människor och ta vara på andras kunskap, nämligen att alltid tänka "vad kan denna människa lära mig?". Det spelar ingen roll om det är tanten i kassan eller vännen som du just träffat på stan, alla har de nåt att lära oss. Tänk också på att just den här stunden med just den här människan aldrig kommer att komma igen. Sprid positiv energi och tänk goda tankar om varandra så kommer världen bli en mycket bättre plats.