söndag 25 mars 2012

Eyeliner


Jag har haft mina olika perioder när det gäller smink. Ett tag hade jag ofta färgad (grön, blå) maskara på nedre fransarna, sen var det den tiden jag alltid hade något med glitter, sen alltid röda läppar osv. Nu gillar jag måsvinge-eyelinern!


Eyelinern är lite svår att applicera. Jag brukar börja med en flytande eyeliner som jag lägger med en riktigt smal pensel som har ett litet böj på sig. Då är det lättare att komma åt. Även om min eyeliner har en applikator med sig brukar jag ändå använda en annan, ibland är det lite för långa strån i de som följer med i burken så att det lätt blir "skakigt".  Jag målar så nära fransarna som möjligt. Det gör ingenting om det kommer på fransarna, hellre det än att det lämnar ett mellanrum mellan fransar och linje.


 Jag brukar stanna före jag kommer till yttre kanten och använda en snedskuren pensel med en ögonskugga för att först med ögonskugga rita dit "vingen". Detta för att se så båda ögonen får samma böj och för att lätt kunna sudda ut och börja om ifall det blir fel. När jag ritat en linje med ögonskugga och jag tycker det ser bra ut använder jag sedan eyeliner tillsammans med den snedskurna pensel för att måla dit den riktiga linjen. Sedan gör jag hela eyelinern tjockare och jämn med den snedskurna penseln.