onsdag 8 september 2010

Ingen skola på 6 veckor

Kom just hem till Vasa från Jakobstad. Åkte dit med bussen imorse och har haft skola från 8 - 15.

Imorgon åker jag, Cecci, Niklas och Robert till Göteborg! Ska bli jätteroligt. Enda negativa är den långa bilfärden men vi får ta pauser ofta och hitta på nåt skoj. Sen stannar vi i Göteborg till söndag och så åker Robert och jag hem medan Cecci och Niklas lämnar i Göteborg och stannar där. De ska flytta dit och vara där ungefär ett år tror jag.

På vägen hem är det bara jag och Robbe som sagt. Får hoppas att broder orkar köra mycket eftersom jag inte tänker köra gamla volvon som vi tar dit. Men vi får pausa och sträcka på benen ofta. Sen blir det säkert djupa diskussioner under bilfärden om framtiden och livet som det alltid brukar bli när vi två träffas.

När jag kommer tillbaka är det praktik som gäller i 5 veckor. Var först meningen jag skulle vara 3 dagar i veckan i skolan och öva till tävlingen och sen 2 dagar med Sanna på skönhetspunkten. Blev lite ändrade planer när jag pga bristande motivation bestämde mej för att inte ställa upp i tävlingen iallafall så ska se om jag kan vara fler dagar än 2 i veckan med Sanna.
Sandra och Soffi kommer till Vasa och är där hela praktiken så det ska bli jättekul! Redan prickat in en Ollisrunda på tisdag, jejj.

Efter dessa 5 veckor är det höstlov!