måndag 20 september 2010

Skit stil

I förrgår skulle jag som sagt fara till lägenheten och sova en natt och reda upp där eftersom Jannika skulle låna den en månad från och med söndag. Jag har flera gånger blivit lovad att den skall vara färdig till ett visst datum:

Först tills skolan börjar efter sommarlovet. Det var den inte. Sen två veckor efter skolan hade börjat. Det var den inte. Sen till något annat datum, minns inte vilket. Det var den inte. Sen skulle den absolut vara färdig till fredag (förra veckan). Det var den inte.

Som tur ångrade vi oss och åkte iväg till Jakobstad igår på morgonen istället. Med VI menas Christian och jag. Han var snäll skulle hjälpa mej att städa upp lite och bära grejer ner till bilen. När vi kom till lägenheten fanns ingen wc-stol på plats, inget handfat, damm överallt, verktyg överallt, alla möbler inplastade ännu osv.

Jag skulle vara vid salongen för att börja sminka till hår-/modevisningen kl 9 så jag måste börja fara iväg. Men vad skulle Christian göra? Inget var ju ens öppet då det var söndag. Han började med att ligga på golvet i lägenheten i allt damm och försöka sova. Det gick inget vidare. Efter det väntade han på mej i bilen i 4 h (!!) tills jag hade jobbat färdigt. Stackaren.

Till att börja med: hur länge kan det ta att fixa färdigt min lägenhet? De har hållit på sen sommarlovet började.
För det andra: Varför säga ett datum när det ska vara klart då det uppenbarligen inte stämmer?
För det tredje: När man då sagt ett datum när det skall vara färdigt och det inte är det, ringer man inte då och berättar att det inte är färdigt så jag inte behöver åka till Jakobstad i onödan och tro jag kan flytta in och sen måste vända i dörren? Eller som i detta fall, låta Christian vänta i bilen i 4 h.

Och inte kunde ju Jannika flytta in i min lägenhet men ute ur sin lägenhet måste hon vara igår. Vet inte hur hon löste det.

Nytt datum fick jag utsatt. Tisdag ska det vara klart. HAHA. Jo vi får väl se.