torsdag 23 september 2010

Skolfoto


Har inte hunnit blogga idag alls. Började dagen vid Skönhetspunkten kl 9:00. Där gjorde jag handvård och tittade på när Sanna gjorde en provsminkning på en blivande brud. Runt 12-tiden gick jag snabbt hem och gjorde mej iordning för skolfotografering som vi hade idag. Hämtade upp Soffi från Brändö och körde iväg till Jeppis. Kändes lite onödigt att köra enda till Jakobstad för att vara med på ett klassfoto men det är ju förstås roligare om hela klassen är med.

När vi skulle ta enskilda foton tittade fotografen med granskande blick en lång stund på mej och ropade att någon från min klass skulle komma och kolla. "Har hon en maskarafläck under ögat?" frågade hon Soffi som kom och kollade. Nepp, det var bara ett litet födelsemärke som jag hade under ögat, men tack fotografen det var ju snällt! 

Ikväll har Robbe och jag varit till Solf och sett efter vovven och sen till Sundom på en kaffekopp. Nu börjar det småningom vara sovdags. Har tänkt ta mej i kragen med skönhetstipsen också, har bara inte haft tid. Men det kommer småningom!

Hoppas ni haft en bra dag allihopa!