onsdag 1 september 2010

Photoshoot

Blir inte så mycket bloggat när jag befinner mej lite här och där och på olika ställen varje natt. Igår sov jag hos Jannika, nu är jag i Vasa och imorgon sover jag hos Soffi.

Idag var det fotograferingsdag på projektet vi håller på med. Har haft det så stressigt idag att jag inte hunnit äta så 9,5 timme utan mat har det blivit. Åt just en välförtjänt hamburgare och lite choklad. Mums.

Dagen:
6:30 Stiga upp
8:00 Befinna sig på After Eight där vi skulle sminka och fotografera.
9:00 Sminka grunden till en kompis som hade tight tidsschema
9:20 Börja lägga på paljetter och pärlor på en annan modell
10:15 Min modell kommer till sminket och temat är Rocky Horror Picture Show. Blek grund, röda läppar, sotade ögon, lösögonfransar endast på nedre fransraden
11:20 Andra modellen kommer till sminket. Här tog det lite längre tid eftersom ögonbrynen skulle täckas med ett speciellt vax och målas dit högre upp och mycket smalare. Sen var det sotade ögon, blek hy, lilaröda läppar.
12:45 Fixa håret litegrann
Sen fotografering.

Lägger upp resultatet sen när jag får bilderna.


The Rocky Horror Picture Show