måndag 19 augusti 2013

Benträning klar

Benträningen klar för idag! Motivationen är inte helt på topp. Det är svårt att hålla fokusen både på jobb och på FM-tävlingen. På morgonen kastas jag in i vardagen med mitt vanliga sminkjobb och ofta nästan glömmer jag att jag ska tävla om 2 veckor. Så plötsligt ska man ställa om fokusen och fara iväg och träna. Efter träningen brukar jag ha mera jobb och sen träning igen. Tider ska passas och ibland när den lediga luckan för träningen finns så kan kroppen vara trött eller motivationen inte infinna sig men då är det bara att bita ihop och köra igenom träningspasset ändå för det kanske inte finns någon annan ledig lucka under dagen. 

Igår tog jag i vilket fall som helst ett ordentligt fuskmål. Eller tja, det blev nästan en hel dag där jag laddade med extra kolhydrater. Jag kände att kroppen behövde det. På förra tävlingen var fettprocenten aningen låg och jag vill i nästa tävling gå ut på scenen med inte fullt lika definierade muskler på överkroppen och synliga blodådror. Vikten har dessutom varit som  på tävlingsdagen och nästan varit påväg neråt, vilket inte är bra. Så jag hoppas att gårdagen gjorde gott åt formen även om jag känner mej svullen idag.

Nytt kostschema har jag inlett idag och det känns sådär. Gillade verkligen mitt förra schema så saknar det. Men säkert ska jag komma överrens med detta nya också!

Längtar otroligt till att få äta ordentligt och bygga muskler! Då ska det byggas benmuskler!!