lördag 17 augusti 2013

Svar på frågor del 2


  • Jenna H
    Hurudan är dieten sista veckorna innan tävling? 
  • Svar: Det beror på i vilken form man är i. Behöver man gå upp eller ner i vikt osv. Många brukar t.ex öka sin cardio och dra ner på kolhydrater ifall man behöver tightas till ännu mera. Jag fick hålla min diet nästan exakt som innan eftersom jag inte behövde gå ner mera utan bara bevara den vikt/form jag hade. Jag kör inte heller med några extrema laddning/tömning som många gör innan tävling.


  • Anonym
    "Hej du! Hur förhåller du dej till kolhydrater, har du alls fått äta såna under dieten? Tyker du annars att det är lättare att gå ner i vikt utan kolhydrater? :)
    En annan sak jag undrat över är hur många gånger i veckan du tränar varje muskelgrupp?
    Tack för en otroligt inspirerande blogg och grattis till andra platsen, den var du väl värd! "
  • Svar:  Hej på dej och Tack för din kommentar :) Jag äter kolhydrater i min diet och tror inte på att helt utesluta dessa. Har inte märkt att det skulle vara lättare att gå ner i vikt genom att utesluta kolhydrater, så länge man inte överdriver sitt kolhydratsintag utan håller det till rimliga mängder och äter bra kolhydrater som fullkornsprodukter osv.
  • Mitt träningschema byts rätt ofta så det varierar väldigt med hur ofta jag kör olika muskelgrupper. Men min överkropp har rätt mycket muskler i jämförelse med benen så ben tränar jag alltid mer än en gång i veckan.

  • Anonym:
    "Har du slutat jobba på Ladyline? "
  • Svar: För till fället har jag uppehåll med behandlingar på Lady Line eftersom jag inte hinner i och med att tävlingarna tar så mycket tid och jag också behöver hinna med mitt andra jobb som ansvarig för sminket på Yle. Vill man ha sina fransar förlängda eller naglarna fixade sköter Evelina det på Lady Line, så till henne kan man boka tid! Inom någon vecka kommer jag också ha en anställd kosmetolog där så att man kan boka tid till alla kosmetologbehandlingar även om jag inte själv är på plats. Efter tävlingen om två veckor får jag se hur mycket jag själv hinner jobba där som kosmetolog.


  • Emely13:
    "hej. Jag skulle vara intresserad av samma som föregående, morgoncardion? Springer du? isf hur långt? Äter du alls något före morgoncardion?"
  • Svar: Min cardio varierar, ibland springer jag, ibland är jag på crosstrainer osv. Hur långt jag springer har jag inte koll på, det är mera tiden jag håller koll på. Hur länge varierar också otroligt mycket, jag följer de ändringar coachen gör i mitt schema beroende på hur formen och vikten ändras. Jag brukar dricka aminosyror under morgoncardion men annars på tom mage.