tisdag 20 augusti 2013

Svar på frågor del 3


  • tessi
    Hejsan, kan du dela med dig av hur du äter? hur mycket och vad t.wx under 1 dag samt träning under en dag! tack på förhand
  • Svar: Hej på dej! Tyvärr är det såna frågor jag inte får svara på i och med kontraktet med tränare och team =/ Kort sagt kan jag berätta att jag äter 5-8 gånger per dag, alltid protein till varje mål, dricker mycket vatten och äter även kolhydrater och fett. Cardio gör jag nästan varje dag förutom 1-2 dagar när jag har vilodag och styrketräning blir det oftast 5 dagar i veckan där musklerna delas upp så att jag inte kör samma muskler flera dagar i sträck.

  • Isabell 
  • Grymt jobbat först och främst med tävlingen! Jag undrar om ni tävlande fick feedback på det som ni visar upp? Till exempel vad man ska jobba på och vad som redan är bra. 
  • Svar: Tack ska du ha Isabell :) Efter tävlingen får man skicka till domaren och begära feedback och de är duktiga på att skicka ingående och bra feedback så man vet vad man ska jobba på. Jag var t.ex lite väl definierad och "torr" på övrekroppen. Lite svårt på det viset att det är just från överkroppen som fettet försvinner först på mej.

  • Anonym
    Hej, och grattis till tävlingsframgången! Riktigt bra jobbat :) en sak jag undrat är att om du genomförde en så kallad "tömning" precis innan tävlingen? 
  • Svar: Tack så mycket :) Jag körde ingen extrem tömning före tävlingen, i huvudsak följde jag mitt vanliga schema enda till tävlingen med små små detaljförändringar men inget extremt.

    Anonym
  • hur ser ditt träningsupplägg ut? Kör du t.ex. 2 muskelgrupper/ träning eller kanske hela nedrekroppen/träning och sedan övrekroppen/träning? har hört manga olika sätt men inte än hittat det bästa till mig! Och ja, gratis till framgången och lycka till I nästa tävling, du är grym!! :) puss&kram, Maria
  • Svar: Tack ska du ha! Min träning varierar otroligt mycket, ibland är det en muskelgrupp, ibland 4. Varje vecka ser träningen olika ut. Så mycket mera kan jag tyvärr inte skriva.

  • Anonym
    Hej, jag tränar regelbundet styrketräning och löpning. Nästa år ska jag springa mitt första marathon och kommer därför behöva prioritera löpningen men vill fortsätta styrketräna. Har du några tips på hur jag ska lägga upp styrketräningen då? Vilka övningar jag ska satsa på? Antal repetitioner? Tack för en bra blogg och lycka till på nästa tävling! 
  • Svar: hejsan och tack för din kommentar. Tyvärr har jag noll koll hur man tränar till marathon så jag kan inte hjälpa på den fronten =/

  • Anonym
    Hej! Jag undrar om det verkar vanligt med tjejer med bristningar i bikini fitness? På bilder så ser alla så perfekta ut i hyn. Tänker på lite vita stripor över magen och så.
  • Svar: Det är väldigt väldigt vanligt med bristningar! Jag själv har på höften/rumpan och har sett flera som har över magen och låren. Men det är inget att bry sig om! Det syns inte så bra när man har den bruna färgen på kroppen och det är inget man får minuspoäng för :)

  • Anna
    Hej, undrar om du har någon erfarenhet/åsikt om Fazers real protein bröd?
  • Svar: Jag gillar Fazers Real bröd, de är goda och innehåller mer protein än "vanligt" bröd, alltid ett pluss :)

  • Anonym
    hej! vad använder du för proteintillskott? vitaminer?
  • Svar: Hejsan! Bl.a Aminosyror, ibland proteinpulver, multivitamin, zink, D-vitamin, C-vitamin, Kalcium :)

  • Anonym
    Finns det videoklipp från tävlingen? Skulle vara kul att se.
  • Svar: Tyvärr har jag inte hittat nåt videoklipp men från Fitness Expo (finska mästerskapen) lär det dyka upp filmer eftersom det är så stor tävling.

  • Anonym
    vad heter ditt ´´team´´ ? kan man kontakta de om man vill ha ett kostupplägg då eller?
  • Svar: Mitt team heter "Team Bombshell" och är ett amerikanst team. Om man bara vill komma igång med träningen och kosten skulle jag dock inte rekommendera dem eftersom det är väldigt dyrt, man behöver gå igenom invecklade pappersarbete och först och främst bli "intagen" till teamet samt att teamet mest är till för de som seriöst satsar på tävling. Man behöver också ha en hel del erfarenhet från träning tidigare eftersom coachningen sker online och ingen kan visa dej hur övningarna görs. Men för mej har det teamet passat perfekt!


  • Anonym
    Hejsan! Vad har du för dagligt kaloriintag? :)
  • Svar: Hejsan! Ingen aning tyvärr, har inte räknat :D

  • Anonym
    Har du tips på ett par proteinpulver som är värda att satsa på? Både vad gäller smak och pris.
  • Svar. jag fullkomligt älskar Manninens proteinpudding i chokladsmak. Annars är Fitnessguruns proteinpulver väldigt goda om man hellre dricker en proteinshake istället för att äta det som pudding :)