tisdag 27 april 2010

Hemma från VM-kval

Då var jag i Jeppis igen. Kom just hem från Oulu. Tävlingen gick sådär faktiskt. Inte min bästa dag precis och fick lite sämre poäng än de 5 andra tävlandena men jag är helt klart nöjd för att vara min allra första tävling. Inte lätt att komma som nybörjare genast in på VM-kval (world skills) men vad gör man när man är för gammal för Tajtaja-tävlingar? Nu var detta bara en deltävling och det är 3 till grenar ännu innan detta är avgjort så det gäller att se framåt nu mot nästa gren. Det ska tydligen vara specialansiktsbehandling, vaxning och nageldekoration ännu så denna poäng vi fick nu utgör endast 25 % av slutgiltiga poängen. Men detta är först på hösten nångång. (Sen har det alltid varit underligheter med bedömningen. Hon som inte ens hann bli färdig med uppgiften i tid hade andra bäst poäng och Mia som gjorde allt nästan perfekt hade nästsämst poäng.. alltid något som är lurt med dessa bedömningar )

Småningom avgörs det vem som tävlar för Finland i London 2011. Inte något jag direkt satsar på utan jag ser detta bara som en chans att prova nåt nytt och lära mej mera. Och det är ju aldrig fel att lägga in ett "tävlat i VM-kvalet 2010" på sitt CV heller!

Nu ska jag småningom sova