onsdag 28 april 2010

Loreal Tecni Art Clay



Litet tips till alla manliga läsare
Det är inte alltid lätt att hitta de hårstylingsprodukterna som ger det där perfekta håret (som har det rätta rufset i sig men som endå håller hela dagen och inte ser glansigt och fett ut.) Går man in i butiken och köper första bästa tub där det står typ "ultra strong gel" och tror att det ska hålla så blir man oftast besviken. Tro mej, jag vet. När jag haft slut på mitt favoritvax och i all hast provat på någon kund med en rinnigare variant som jag köpt i vanlig butik så blir det aldrig till någonting. Nej, det krävs loreal tecni arts clay för att få håret som man vill (eller liknande varianter)

Detta vax/clay har en ganska hård konsistens så det du ska göra är att ta en liten liten klick och gnida in det i händerna så att det inte ens syns! Sen tar du bara och drar det genom håret och som om din hand vore magisk kommer håret att stå upp och du kan forma det som du vill. Det ser nästan ut som att du inte använt någon stylingprodukt alls: håret blir inte glansigt och oljigt utan ser rent och fräsch ut. Sen är det bara att spraya ett bra spray på så hålls det hela dagen.

Kan köpas vid de frisörsalongen som säljer Loreal. Vet att yrkesskolan på Brändö har detta i sin frisörsalong (eller åtminstone när jag studerade där) och Ika har det på fitnessclub i Jakobstad. Men finns säkert nästan överallt.

Detta är alltså för er män som har kort hår och har en frisyr där man vill att håret ska stå upp lite och vara lite rusigt. Ungefär såhär: