söndag 8 april 2012

Camilla testar - Viva La Diva 3 in 1







Behövde en ny concealer och ville prova något nytt så blev denna från Kicks. Konsistensen tycker jag är något för fet och det skulle kunnat vara mera pigment för att täcka bättre men den är prisvärd och har bra nyanser för att användas både under ögonen och på röda områden.


Den rosa använder jag under ögonen för att neutralisera blått


Den gulgröna använder jag på finnar och röda områden


Den beige funkar bra överallt där hudtonen inte behöver neutraliseras så mycket. Den är ganska ljus så jag använder den även som highlighter på kindbenen.


Behöver användas tillsammans med en syntetisk concealerpensel för bästa resultat. Pudra ovanpå sen för att concealern inte ska lägga sig i veck när den smälter  av värmen från huden. Om man har mycket finnar att täcka skulle jag dock hellre rekommendera en gulgrön concealer från Make up Store eftersom denna täcker bättre, stannar kvar precis där man lagt den och ger en mattare yta. Men för t.ex röda kinder eller mörkhet under ögonen funkar denna bra.