onsdag 11 april 2012

MorgonPW och Bodybalance

Känner mig som en ny människa efter denna underbara morgon. Började som vanligt med en timmes powerwalk före frukost. Eftersom Robin öppnade på gymmet idag blev det omänsklig tidig väckning men tidiga morgnar stör mej inte.






Efter powerwalken blev det frukost och kaffe. Nadja skulle dra en Bodybalance-timme 7:30 vilket var länge sen jag varit på så fick rensa sinnet med lite Bodybalance 60 min sen.


Har inte riktigt haft ro att gå på bodybalance på senaste tidet. Mest känt mej stressad vilket egentligen borde var ett tecken på att faktiskt GÅ på Bodybalance men har velat ta i lite mera och få ut lite överloppsenergi. Men nu kändest det riktigt skönt med en lugn timme. Jag rekommenderar verkligen Bodybalance. Den ger en sån positiv energi, man blir lugn i sinnet och stillar sina tankar. De första gångerna kan det kännas som att man inte riktigt har tålamod och tankar dyker upp om dagens alla måsten. Men låt tankarna komma och låt dem passera. Fäst ingen uppmärksamhet till dem, bara acceptera dem och återgå sen till att fokusera på andningen och nuet. Känn hur skönt det känns att sträcka ut musklerna, öva upp balancen och lyssna på den avslappnande musiken. Om jag under Bodybalance-passet inte kan släppa tankarna brukar jag upprepa meningar i mitt huvud som "detta blir en underbar dag", "Jag är full av energi" eller så brukar jag tänka goda tankar om alla andra som befinner sig på passet och känna den härliga gemenskapen. Allt för att få ut det mesta av passet och koppla bort alla måsten och bekymmer. Efter avslappningsdelen känner jag mig alltid som en ny människa.


Rekommenderas verkligen! Det är också flera män som går på Bodybalance så ni killar behöver inte vara rädd att vara ensam bland alla tjejer - prova bodybalance ni också! Speciellt ni hårt styrketränande män som glömmer stretchen och blir stela som pinnar ;-)