torsdag 26 april 2012

Torsdag 26.4

Började dagen med jobb på Skönhetspunkten. Där gjorde jag handvård, fotvård och frans & brynfärgning. Hade tydligen glömt hem både telefon och nyckel men tänkte att Robin är ju hemma då jag kommer hem så det bara är att plinga på. Och det gjorde jag. En gång, två gånger, tre gånger. Ingen som öppnade. Ropade t.o.m "Robiiiiiin" genom postluckan. Men det spelade roll hur mycket jag ropade, hemma var han ju inte. Tog cykeln till gymmet men där var han inte heller. Åkte hem och plingade på igen men ingen hemma ännu heller. Då tog jag cykeln och cyklade till mammas jobb genom hela stan, lånade telefon och så löste det sig till sist!


Sen fick jag både bra och dåliga nyheter. Jobbet som jag sökte som kosmetologhandledare på Optima fick jag inte tyvärr. Egentligen inte så konstit med tanke på att hon som fick det redan jobbat ett tag på Optima och dessuton hade högre utbildning men lite besviken är jag iallafall. Såg fram emot det jobbet. Men blev iallafall tillfrågad att jobba en del som vikarie där så alltid något. Andra veckan i maj ska jag vara två dagar och så får vi se sen när jag behövs igen.


Träningen idag bestod av bröst och biceps. Sen jobb på kvällen på Lady Line med nöjda glada kunder!