fredag 11 oktober 2013

Dagens "Feel Good" uppgift

Jag har sagt det förut och jag säger det igen:
 Skriv dagbok!

Om du inte skriver dagbok så iväg till butiken och köp en bok att börja skriva i! Att skriva dagbok varje dag är guld värt för din personliga utveckling. Skriv ner dagens händelser, dina tankar och åsikter och vad du lärt dej idag. Du tvingar dej själv att regelbundet ta itu med dina tankar och känslor. 

Om ni är "stammisar" här på bloggen vet ni att jag skrivit dagbok sen jag var 6 år gammal (då började det med att mamma skrev och jag sa vad hon skulle skriva när jag inte kunde skriva själv). Jag älskar att skriva dagbok, det fungerar som terapi för mej. När jag skriver dagbok funderar jag aldrig på vad jag ska skriva, jag tar pennan i handen och låter det gå av sig själv. Alla tankar och allt jag grubblar över blir till bläck och text och om jag vill vet jag att jag inte behöver grubbla över det mera. Jag har det nedskrivet och kan ta tag i det när jag känner för det. Du kan också skriva ner vad du har för mål över dagen, vad du ska göra bättre imorgon, vad du är tacksam för, vad du har för mål och drömmar och hur du tänker gå till väga för att uppnå dem.

Forskning visar att en kvarts dagboksskrivande om dagen kan förbättra hälsan, stärka immunförsvaret och ge en mer positiv livsinställning.

"Om ditt liv är värt att fundera på är det värt att skriva om - Glöm inte det"
Robin Sharma

Några av mina utskrivna dagböcker