tisdag 22 oktober 2013

Dagens "Feel Good" uppgift

Förstå att andras åsikter grundar sig på hur de själva mår. Ofta har vi en tendens att ta åt oss av andras åsikter alldeles för mycket. När du hör andra säga elaka saker om dej kan det vara skönt att faktiskt minnas att detta inte är något som du behöver fästa uppmärksamhet vid eller ta åt dej av. För egentligen handlar detta inte om dej, det handlar om personen som sagt dessa saker. Förstår ni vad jag menar?

På internet är det väldigt vanligt. Folk kommenterar anonymt både det ena och det andra. Om ni minns för ett tag sedan var det någon som tyckte att jag bl.a totalt saknar kvinnlighet. Och det är kanske inte något man vill höra. Men det betyder inte att personen har rätt och att jag behöver ta åt mej av det. Istället för att alls låta det påverka mej kan jag vända uppmärksamheten tillbaka till personen och fundera på hur hon/han mår som tycker och tänker sådana elaka tankar om andra.

Visst kan man lyssna på konstruktiv kritik och lära sig av det men spydiga kommentarer endast till för att såra är något som du aldrig ska ta åt dej av. Det tycker jag att du ska ha bakom örat och plocka fram nästa gång om någon säger något mindre snällt om dej.