fredag 11 oktober 2013

Kropps-Scanningen



Eis-Scanningen på Wasa Wellness var otroligt intressant! Man fick sladdar å grejer fast i pannan och pekfinger. Händerna skulle läggas på en silverplatta och likaså fötterna. Sen läste den av precis allt:  ph-värde i kroppen, vattenhalten, fettprocent, levervärde, ämnenomsättning, kolesterol, blodkärl, om man har början till sjukdomar, mineral- och vitaminbrist.. tja ALLT. Till och med nåt slags glädjeämnen (som jag hade högt, det var ju tur!).

Så hur föll domen för mej?
Allt var faktiskt riktigt bra, inga större fel förutom:
- På nedre gränsen med zink, mangan och jod så det ska jag äta mer av
- Kroppens ph-värde mot surare sidan och natrium/kalium balansen inte helt ok. Ska dricka Phytolife för att balansera
-  Lite syrebrist i hjärnan (det är tillåtet att skratta, alla andra jag berättat för har gjort det, haha) vilket har en så enkel förklaring som spänd nacke så cirkulationen inte är helt 100%. (Något jag kan använda att skylla på när jag är tankspridd och glömmer saker och ting) Massage och stretch som nästa nu då!
- Ännu lite för låg fettprocent

Så intressant! Kommer absolut börja göra detta regelbundet för att hålla koll på hälsan. Rekommenderas!